Sertai Kami

Cara-cara menyertai Mobile-Money

  1. Lawati laman www.mobile-money.com/friend

  1. Pilih bahasa yang anda kehendaki dan klik ‘masuk’ (berdasarkan bahasa yang anda pilih)
  1. Satu interface seperti di bawah akan terpapar. Sila masukkan no handphone kawan anda dalam ruangan yang disediakan, e.g. 0173077403. Lihat Senarai Penuh Ahli DI SINI

(pastikan kawan anda itu sudah pun menjadi ahli Mobile-Money. Ingat! Janganlah berasa dengki dengan rakan anda, berat hati untuk menjadi downline mereka. Sebaliknya,berterima kasihlah kepada mereka kerana memperkenalkan kepada anda Dunia Mobile Money ini)


  1. Nama kawan anda akan terpapar pada skrin, (contoh di bawah menunjukkan nama saya) dan anda boleh memilih untuk menonton slaid atau pun menonton video jika ingin mengetahui lebih lanjut. Jika anda sudah selesai, pergi ke muka surat seterusnya.


  1. Pada muka surat seterusnya, jika anda benar-benar sudah bersedia untuk menyertai, anda perlu Top Up akaun handset anda sebanyak RM112 (minima).

Top up boleh dengan cara melalui Maybank2u atau pun Cash Deposit Machine Maybank.


  1. Sekiranya semua langkah-langkah di atas sudah pun dilaksanakan, kini anda sudah layak untuk menjadi ahli kami!! Klik pada gambar atau pendaftaran pada menu bahagian atas untuk mendaftar sebagai ahli!!


  1. Isikan borang berikut, (no handphone kawan anda yang mempromosikan Mobile-Money kepada anda akan berada pada ruangan atas sekali)


Untuk prosedur berikut, sila lihat handphone anda

  1. Sejurus selepas penyertaan anda disahkan,anda akan menerima mesej-mesej seperti yang tertera di bawah :

a) Mesej 1

Welcome (nama). Your MM Wallet PIN is 123456. To change pin, pls sms MMPIN#Old pin#new pin to MM

b) Mesej 2

Perisian MM diaktifkan. E-voucher No. V****** RM100 ini utk Penebusan Pek BDM Shj. SMS <> Dikenakan caj RM0.50

c) Mesej 3

You have paid RM110.00 for 1 of perisian MM & RM100 evoucher, PA RM10. Est. Delivery Date : 01-10-2008. You are now a BDM and a member of MM business community.

d) Mesej 4

MM will refund RM10 to u within 5 working days. If U are not qualified for the PA coverage. Go to www.mobile-money.com for Terms & Conditions of the PA.

e) Mesej 5

Your ACE Group PA have been registered successfully, if you would like to change to Takaful PA please sms: TAKAFUL#MMPin to MM Gateway before (hh:mm)

f) Mesej 6

Pls revert if U disagree with the T&C for BDM & Member of MM Bussiness Community at referral-inc.com & MM wallet.com respectively. BDM packs are non-returnable.

Anda tidak faham beberapa perkara?

MM Wallet Pin adalah no Pin yang akan anda gunakan setiap kali menjalankan transaksi menggunakan handset anda.

Perisian MM adalah merujuk perisian di internet (akaun anda) yang anda boleh lihat untuk mengetahui perkembangan bisnes anda dan juga perbelanjaan harian anda.

RM100 eVoucher adalah voucher bernilai RM100 yang anda boleh gunakan untuk membeli Pek-pek BDM. Untuk mengetahui pek-pek yang anda boleh tebus, sila pergi ke laman ini

RM10 adalah harga yang anda bayar untuk mendapatkan insuran bernilai RM50,000 PA. RM10 akan dikembalikan semula kepada anda sekiranya anda didapati tidak layak menerima insuran tersebut.

ACE Group dan Takaful adalah dua syarikat yang bertanggungjawab memberikan perkhidmatan insuran tersebut kepada anda (salah satu daripadanya). Secara default, anda akan diletakkan di bawah ACE Group dan sekiranya anda inginkan Takaful, anda perlu menghantar sms menyatakan anda ingin membuat pertukaran.

# merujuk kepada space atau pun simbol #

MM merujuk kepada MM SMS Gateway, yang mana semua sms harus ditujukan kepada salah satu antara nombor-nombor di bawah berdasarkan provider anda.



Apa yang anda harus lakukan SEKARANG?

  1. Menghantar sms menukar insuran ke Takaful (sekiranya anda ingin). SMS Takaful 123456 dan hantar ke MM

Anda akan menerima SMS berikut :

You have successfully changed your preferred insurance company to Takaful Ikhlas. No further change is allowed thereafter. TQ.

  1. Menukar no Pin anda. Pin anda perlu ditukar bagi menjamin keselamatan akaun anda. SMS MMPIN 123456 ****** (6 nombor yang anda tentukan) dan hantar ke MM.

Anda akan menerima SMS berikut :

Your PIN has been changed to ******. Thank you. *Mobile Money MM Wallet*

  1. Menghantar sms mendapatkan password akaun anda di internet. Anda perlu mempunyai talian internet (sekarang) jika ingin menjalankan prosedur ini.

Hantar sms PWRD ke MM.

Anda akan menerima SMS berikut :

Your Mobile Money Login ID : 01******** (no handset anda) and password ********

Seterusnya anda boleh login akaun anda di internet, www.mobile-money.com. Anda akan diminta untuk menukar password anda yang boleh anda guna selepas ini.

  1. TAHNIAH!!!! ANDA SUDAH PUN BERJAYA MENJALANKAN PROSEDUR-PROSEDUR YANG PENTING SEPERTI DI ATAS. Anda boleh pergi ke bahagian downloads untuk mempelajari lebih lanjut tentang bisnes anda, atau anda boleh hubungi saya kejayaansebenar@gmail.com atau YM id kejayaansebenar untuk mengetahui lebih lanjut atau bertanyakan apa-apa soalan.

Tentang Kami | Peta Laman | Soalan Lazim | Hubungi Kami | Blog Design | 2008 Team Kejayaan Sebenar